2009年5月4日 星期一

Ngongo's Birthday

Today is my really important friend's birthday. His name is Ngongo.

今天是我一個很重要的朋友生日.他的名叫Ngongo.(超難發音的哦!!)

I met him 5 months ago. He's a really nice person. so I want to make a birthday cake for him. I never made a birthday cake for anyone before. because I don't know  how 2 make it.

Ngongo是一個很好很好的朋友,跟他相識在5個月前.所以在他生日時我想要做一個生日蛋糕送給他。不過我從沒做過啊~~因為老娘我又不知道怎麼做,不過做西點我真的蠻有興趣的啦!!

Then I asked my house owner.He taught me how to make the birthday cake.At first, I should go to supermarket to buy 1) Eggs、2)Caster sugar 、3)whipped cream,and 4) some passion fruit. When I went back my house . I was really happy to make the cake.

所以啊~~我就問我的房東,他教我如何做這個蛋糕。首先當然要去超市買1)蛋、2)糖、3)料理用奶油(生奶油)及4)一些罐頭水果。所以當我買回來時…我開心的要飛了起來。

Actually, I think it's not too hard to make, but u need 2 wait a long time.

其實它沒很難,就是費工,要等的時間好長哦!!

When I brought the cake to my friend's work place. He was really happy n pleased. He told me. he never had anyone make a birthday cake 4 him before. sometimes I like cooking food for my friends . I think next time I can make different food for the others.

當我帶著它到他打工的地方,他好快樂又開心。然而他告訴我過去沒有人幫他做這樣一個生日蛋糕,所以他很開心。我很喜歡煮東西給我朋友吃,也許下次我還可以做點不同的給其他朋友試試咧~~

沒有留言:

張貼留言